Do dnia 15.12.2016 r (CZWARTEK)
Dokumenty należy przedstawić osobiście lub w formie mailowej na adres K.ostapkiewicz@atut.org.pl poniższe dokumenty:
Każdy z Uczestników musi dostarczyć załącznik nr 1. oraz upoważnienie. Kojene dokumenty jakie należy przedłożyć uzależnione są od wyboru formy zabezpieczenia oraz opisane w dalszej części informacji.
Zał. nr 1 Oświadczenie o preferowanej przez Uczestnika Projektu formie zabezpieczenia wraz z niezbędnymi załącznikami przypisanymi do określonej formy zabezpieczenia
=> POBIERZ OŚWIADCZENIE zał. nr 1
Upoważnienie do sprawdzenia poręczycieli w systemie BIG InfoMonitor:
=> POBIERZ ZAŁ. NR 4 UPOWAŻNIENIE DO SPRAWDZENIA W SYSTEMIE BIG INFOMONITOR - Osoba fizyczna - aktualne z dn. 05.10.2016
Przypominamy, że zgodnie z regulaminem projektu Uczestnicy Projektu, którym została przyznana dotacja inwestycyjna zobowiązani są wybrać dwie formy zabezpieczeń (zgodnie z regulaminem projektu § 10 ust. 9) tj.:
Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT ma prawo niezaakceptowania wybranych przez Przedsiębiorcę form zabezpieczeń i przedstawienia innych form, które uznane zostaną za ostateczne. Ostateczną decyzję o rodzaju zabezpieczenia podejmuje Fundacja „ATUT” na podstawie oceny ryzyka zawodowego. Nie przyjęcie propozycji Fundacji oznacza brak zgodny na podpisanie umowy na udzielenie wsparcia finansowego.
UWAGA!
W zależności od wybranej formy zabezpieczenia należy dostarczyć następujące dokumenty:
1. WEKSEL IN BLANCOto obowiązkowa forma zabezpieczenia dla wszystkich, dlatego w zał. nr 1 został on już wskazana jako jedna z wybranych form (dokument ten wypełniany jest na miejscu w Fundacji podczas podpisania umowy o udzieleniu wsparcia finansowego)
2. PORECZENIE OSOBY FIZYCZNEJ
w przypadku wyboru tej formy należy dostarczyć:
1. w zał. nr 1 należy wpisać nazwiska osób które będą poręczycielami,
2. zał. nr 2. Oświadczenie poręczyciela. Załącznik ten wypełniany jest przez poręczyciela i współmałżonka poręczyciela
=> POBIERZ ZAŁ. NR 2 OŚWIADCZENIE PORĘCZYCIELA - aktualne z dn. 05.10.2016
3. przedłożyć zaświadczenie z zakładu pracy poręczyciela o średnich zarobkach za ostatnie 3 miesiące na wymaganym druku, którym jest zł. nr 3
=> POBIERZ ZAŁ. NR 3 ZAŚWIADCZENIE O ZAROBAKACH
4. przedłożyć upoważnienie do sprawdzenia poręczycieli w systemie BIG InfoMonitor:
=> POBIERZ ZAŁ. NR 4 UPOWAŻNIENIE DO SPRAWDZENIA W SYSTEMIE BIG INFOMONITOR - Osoba fizyczna - aktualne z dn. 05.10.2016
=> POBIERZ ZAŁ. NR 5 UPOWAŻNIENIE DO SPRAWDZENIA W SYSTEMIE BIG INFOMONITOR - Przedsiębiorca
Gdy poręczycielem jest emeryt lub rencista należy dostarczyć następujące dokumenty:
- kserokopia waloryzacji emerytury/ kserokopia legitymacji rencisty/decyzja o przyznaniu renty
- kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument),
- kwestionariusz poręczyciela i małżonka (ZAŁ. NR 2)
- upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek (ZAŁ. NR 4)
Gdy poręczycielem jest osoba zatrudniona na umowę o pracę należy dostarczyć następujące dokumenty:
- zaświadczenie o dochodach z pracy na druku z zał. nr 3 (ZAŁ. NR 3)
- kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument),
- kwestionariusz poręczyciela i małżonka ZAŁ. NR 2)
- upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek (ZAŁ. NR 4)
Gdy poręczycielem jest osoba prowadząca działalność gospodarczą należy dostarczyć następujące dokumenty:
- Wpis do ewidencji działalności gospodarczej wydruk z CEIDG
- zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu ze składkami (oryginał) - ważne 30 dni,
- zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu (oryginał) - ważne 30 dni,
- pit roczny za ostatni rok,
- kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument)
- upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek (ZAŁ. NR 4)
- upoważnienie przedsiębiorcy (ZAŁ. NR 5)
- kwestionariusz poręczyciela i małżonka (ZAŁ. NR 2)
- podsumowanie przychodów za bieżący okres,
Ważna informacja!!
PORĘCZYCIEL I JEGO WSPÓŁMAŁOŻONEK BĘDĄ ZOBOWIĄZANI DO OSOBISTEGO STAWIENNICTWA NA PODPISANIE UMOWY.
AKT NOTARIALNY O PODDANIU SIĘ EGZEKUCJI
należy wskazać tę formę w zał. nr 1 i dołączyć dodatkowe oświadczenie zgodnie z oświadczeniem nr 6
=> POBIERZ ZAŁ. NR 6 OŚWIADCZENIE O PODDANIU SIĘ EGZEKUCJI
Akt notarialny należy dostarczyć w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy na otrzymanie dotacji inwestycyjnej. Jeśli osoba wybierze tą formę zabezpieczenia to drugą formą zabezpieczenia nie może być weksel in blanco.
USTANOWIENIE HIPOTEKI
należy wskazać tę formę w zał. nr 1 oraz wpisać nr księgi wieczystej, oprócz tego należy przedstawić dokumenty potwierdzające własność oraz informację, iż hipoteka nie jest obciążona innymi zabezpieczeniami
ZASTAW NA PRAWACH I RZECZACH
należy wskazać tę formę w zał. nr 1 należy przedstawić wycenę akredytowanego rzeczoznawcy podlegających zastawowi (nie mogą być to rzeczy zakupione z dotacji inwestycyjnej).
BLOKADA RACHUNKU BANKOWEGO
należy wskazać tę formę w zał. nr 1 oraz podać kwotę na jaką będzie zrobiona blokada rachunku bankowego i nazwę banku.
PORĘCZENIE FUNDUSZU PORĘCZENIOWEGO
należy wskazać tę formę w zał. nr 1, należy przedstawić decyzję o pozytywnym przyznaniu poręczenia i jego wysokości.
!!!! UWAGA !!!!
Dokumenty wysyłane e-mailem dotyczące formy zabezpieczenia muszą być najpierw wypełnione i podpisane a następnie zeskanowane i wysłane na adres mailowy!!!
Oryginały dokumentów wymagane będą na podpisanie umowy!!!
ETAP I - PODPISANIA UMOWY część B
Do dnia 15.12.2016r (CZWARTEK) również mailowo ale w wersji elektronicznej (w pliku word lub excel) należy przesłać,
1. aktualny harmonogram rzeczowo-finansowy zgodny z zaakceptowaną kwotą wydatków kwalifikowalnych wymienionych w piśmie informującym o wynikach oceny oraz kwotą wkładu własnego (wersja elektroniczna - plik w excelu, lub word.).
=> POBIERZ ZAŁ. NR 7 HARMONOGRAM RZECZOWO-FINANSOWY WERSJA EXCEL
lub
=> POBIERZ ZAŁ. NR 7 HARMONOGRAM RZECZOWO-FINANSOWY WERSJA WORD
Ważne!! Harmonogram składają wszyscy Beneficjenci, gdyż niezbędne jest dokonanie zmian w harmonogramie dotyczące miesięcy ponoszenia wydatków. Zaleca się, aby wpisać taki sam koszt poniesienia wydatków w każdym miesiącu w celu możliwości dokonania planowanych zakupów w terminie trzech miesięcy od dnia podpisania umowy. Zapis ten umożliwi ponoszenie wydatków bez konieczności wnioskowania o zmiany terminów zakupów. Harmonogram musi być podpisany z aktualną datą.
2. aktualną sekcję D-1.2 biznes planu zgodną z zaakceptowaną kwotą wydatków kwalifikowalnych wymienionych w piśmie oraz specyfikacją techniczną sprzętów – podpisana na ostatniej stronie z aktualną datą.