NIE WIESZ JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA KOTROLĘ? PRZECZYTAJ I BĘDZIESZ WIEDZIAŁ CO BĘDZIE POTRZEBNE.
Dodano: 2017-02-08 / wyświetleń: 939
Po sprawdzeniu złożonych dokumentów ustalana będzie kontrola na miejscu pod adresem wskazanym jako realizacja Państwa projektu (zazwyczaj jest to adres siedziby firmy). Informację o kontroli przekazywać będziemy mailowo/telefonicznie właścicielowi firmy z wyprzedzeniem.
NIE WIESZ JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA KOTROLĘ? PRZECZYTAJ I BĘDZIESZ WIEDZIAŁ CO BĘDZIE POTRZEBNE.
Po sprawdzeniu złożonych dokumentów ustalana będzie kontrola na miejscu pod adresem wskazanym jako realizacja Państwa projektu (zazwyczaj jest to adres siedziby firmy). Informację o kontroli przekazywać będziemy mailowo/telefonicznie właścicielowi firmy z wyprzedzeniem.
Co należy przygotować na kontrolę?
1. DOKUMENTY:
wyciąg bankowy z rachunku Przedsiębiorcy potwierdzający dokonanie płatności przelewem lub kartą płatniczą
dowód rejestracyjny i polisa ubezpieczeniowa OC w przypadku zakupu środka transportu (jeśli dotyczy);
oryginał deklaracji pochodzenia środka trwałego w przypadku zakupu sprzętów używanych wraz z oświadczeniem sprzedającego, iż zakupiony sprzęt w ciągu ostatnich 7 lat nie został zakupiony ze środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej bądź krajowych środków publicznych.
w przypadku zakupu sprzętu używanego na podstawie umowy cywilno-prawnej należy przedstawić kopię złożonego do Urzędu Skarbowego formularza PCC-3 wraz z potwierdzeniem opłaty skarbowej.
Ewidencja środków trwałych
ewidencja wyposażenia
gwarancje
licencje
umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownia, którzy na etapie kontroli będą posiadali zatrudnionego pracownika.
inne dokumenty źródłowe potwierdzające prawidłową realizację inwestycji, zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym (np. faktury) oraz - aktualne zaświadczenie z ZUS oraz wydruk z CEIDG (nie może być starsze niż 1 miesiąc) - dokumenty potwierdzające sprzedaż w przypadku braku środków obrotowych zakupionych z dotacji.
Uwaga! Należy udostępnić pomieszczenie do celów kontroli.
2. SPRZĘTY:
należy przygotować wszystkie zakupione z dotacji i wkładu własnego sprzęty, urządzenia, pomieszczenia (w przypadku remontu)
w przypadku braku środków obrotowych zakupionych z dotacji należy przedstawić dokumenty potwierdzające sprzedaż
3. Zakres kontroli:
Sprawdzenie czy faktycznie jest prowadzona działalność gospodarcza oraz wykorzystanie zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności.
Sprawdzenie zgodność przedstawionych do rozliczenia dokumentów ze stanem faktycznym (np. sprawdzenie zgodności numerów seryjnych i parametrów technicznych),
Zbadanie czy inwestycja jest prowadzona zgodnie z biznes planem oraz czy zakupiono wszystkie towary
Porównanie parametrów technicznych z przedstawionym rozliczeniem – osobom kontrolującym należy udostępnić wszystkie dokumenty umożliwiające ich weryfikację w tym m.in.: potwierdzenia zapłaty (wyciągi bankowe), ewidencje środków trwałych, specyfikacje techniczną sprzętu, gwarancję, licencję i inne o które poprosi Beneficjent,
Sprawdzenie umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownia, którzy na etapie kontroli będą posiadali zatrudnionego pracownika.
Z wizyty sporządzany będzie protokół, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
W przypadku, gdy Przedsiębiorca nie wydatkował całej kwoty przyznanego wsparcia zgodnie z umową zobowiązany jest zwrócić pozostała kwotę na rachunek Fundacji § 2 ust. 2.
Jak opisać dokumenty księgowe tj. faktury, rachunki, umowy zakupionych towarów/usług w ramach umowy o udzielenie wsparcia finansowego.
Oryginały faktur, rachunków, umów lub innych dowodów księgowych powinny być opisane na odwrocie dokumentu. Poprawność opisów będzie weryfikowana podczas kontroli.
Wzór opisu dokumentu:
Numer umowy o dotację: …………………………………..
Pozycja w harmonogramie rzeczowo - finansowym: ……………………….
Nazwa pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym: ………………………….
Zakup został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w kwocie ………... zł.
z wkładu własnego w kwocie ……….... zł
Pamiętaj, że na fakturach muszą być również nadane numery księgowe.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014 -2020.